1e Vrije weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu 1e Vrije weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu

1e Vrije weekend

Door: henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

10 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Het is weekend wat inhoud dat ik niet vroeg op hoefde te staan. Maar ja vertel dat je lichaam maar eens. Gewoon op de zelfde tijd wakker. Onder de douche, met koud water nu gaat het nog, eten en kijken wat we gaan doen. Doe de stads loop maar langs alle historisch gebouwen. Op de weg hier heen zag ik dat het iets betrok, dus besloot ik om dat het dan iets koeler zou zijn maar met de fiets naar het fort Nieuw Amsterdam te gaan. Eerst op zoek naar de veerboot. Gelukkig stonden er al twee Nederlander te wachten die de zelfde richting wilden. Met de fietsen in de boot de Suriname rivier over gestoken. Daar aangekomen voor vers fruit en water gezorgd en op pad.
Gaande weg werd het toch niet zo bewolkt als ik dacht en het werk ook nog eens bloedheet. De weg liep door de binnenlanden zonder beschutting van enige boom. Eindeloos leek het wel. Maar uiteindelijk, na drie keer denken zal ik terug gaan, en twee rustpauzes onder een afdakje, toch aangekomen. Het was leuk om te zien hoe de vroegere bezetters een 5 sterren fortificatie hadden geprobeerd aan te leggen. Na het eten van de nasi maaltijd weer op pad nu naar Fredriksoord om over de dijk naar het veerpontje te rijden. Daar de tijd al begon te dringen halverwege besloten om terug te keren naar de stad. Nu alleen via een andere pont.
Het was een vermoeiende fietsdag die zich behoorlijk laat voelen op het zitvlees.
Morgen hou ik dus een rustdag, en dan bedoel ik echt een rustdag, met zitten aan de waterkant en genieten van het uitzicht.
He mijn lichaam weet ook dat ik vrij ben Tot wel 9.00 op bed gelegen. Heerlijk rustig ontbeten en een beetje gelezen tot de zon op het platje kwam. Hierna naar de waterkant gegaan en daar verder onder de parasols gezeten tot de maag begon te knorren. Ben al helemaal in de stijl aan geland van het land. Heb namelijk een siësta gehouden tot 16.00 Hierna boek mee en de schaduw op gezocht op een heerlijk terras aan het water. Ook hier gegeten wat weer zeer smakelijk was.
De keuken van de Surinamers is werkelijk uitmuntend van diverse soorten smaken en kruiden. Alles is er wel te verkrijgen en tot nu toe nog geen dag het zelfde gegeten.
Morgen weer aan de bak ben benieuwd wat ze nu weer voor leuke klusjes hebben ontdekt, anders word het schuren van stoelen en schilderen.

  • 10 Maart 2014 - 07:46

    Marja:

    dat word thuis dus weer lijnen lol

    en zere zitvlees jij bent fietsen toch gewent?

    zijn er nog leuke foto,s gemaakt?




  • 10 Maart 2014 - 16:25

    Daphne:

    Heerlijk vrijheid blijheid :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Nadat mijn dochter het huis was ben ik mijn leifde voor het reizen weer gaan op pakken. Hou van vreemde dingen ontdekken/proeven/doen. Voorkeur gaat uit naar nog net zo toeristische gebieden, on gerepte natuur, waar van er niet zo veel meer zijn

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 25341

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Buitenkansje

01 Maart 2014 - 20 April 2014

Kindertehuis

07 Juni 2012 - 23 Juni 2012

Familie bezoek

09 November 2011 - 14 November 2011

Junel ervaring

25 Oktober 2011 - 09 November 2011

Coca bladeren op groote hoogte

20 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

Zout meren avontuur

06 Oktober 2011 - 20 Oktober 2011

Inca Cultuur

10 September 2011 - 05 Oktober 2011

Galapogos en meer

26 Januari 2010 - 01 Maart 2011

Down under

Landen bezocht: