Een kaaskop - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu Een kaaskop - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu

Een kaaskop

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

12 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Alle commentatoren worden bedankt voor het geven van een reactie zowel prive als via de webside.

Ondanks mijn zorgvuldig gebruik van Deet 40% en een lokaal anti muggen middel toch volledig lek gestoken. Zelfs door kleding heen, zowel broek als ondergoed.

Had vandaag toch een hoop in mijn hoofd om te gaan doen, is er niet veel van terecht gekomen.
Zou 6 stoelen opknappen, maar dat is er bij ingeschoten. Nee de brandkraan moest eerst gemaakt worden anders kon de auto niet gewassen worden. Kan je na gaan met de beheerder op stap geweest om onder delen te regelen. Hij zou me laten zien waar ze normaal de spullen kopen.
Nou mooi niet he, wat we nodig hadden, hadden ze niet en verkochten ze ook niet.
Gelukkig was ik van de week al op pad geweest om rubbertjes te kopen en nadat ik de beheerder er van overtuigd had dat we daar heen moesten gaan toch maar op pad. De beheerder wist niet eens dat er zo’n winkel was hier die zo uitgerust was dat je eigenlijk alles kon krijgen. En meteen was ik druk bezig in een rommelbak aan het graaien om een juiste type rubberen ring te vinden. Zag ik ook gelijk ander dingen die nergens te krijgen waren, de plastic ringen die tegen de deurhandel zitten. Alleen te krijgen met een compleet nieuw slot.
Zegt de beheerder tegen mij goh kan ik ook nog iets leren van een Bakra.
Dus ik gelijk vragen wat dat betekend bleek het tussen een net geen scheld woord te zijn nl, kaaskop wat zij dan vertalen als blanke Nederlander.
Had toch nog wat tijd over om de tuinslang te maken en een begin te maken van de reparatie van de stoelen, arm liggers zagen en schuren.
Morgen hoop ik het af te maken.

Tijdens het eten, er was jammer genoeg geen sate meer, kwamen drie Belgen bij mij zitten die een avontuurlijke vaartocht achter de rug hadden door de binnenlanden.
Veel van gehoord en ook diverse tips gekregen om wel en niet te doen.

• 12 Maart 2014 - 05:53

Daphne:

arghhhh jeuken!!! Mooie pics!

• 12 Maart 2014 - 07:09

Marja:

zal lekker jeuken zeg, hebben ze daar geen azijn, of er goeie spul voor,

heb je nog wat kunnen winnen in de casino?