Stomme actie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu Stomme actie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu

Stomme actie

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

14 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Mijn laatste werkdag in het kindertehuis Kennedy stichting zou vandaag plaats vinden. Hopelijk waren er geen klusjes bij gekomen zodat ik de stoelen af kon maken.

Op weg kwam ik de eerst onplezierige Surinamer tegen. De man reed in een pick-up en hield zo weinig ruimte over dat er geen fiets laat staan een bromfiets lang kon. De eerst keer ging ik er nog net om heen. Maar even later had hij hem nog dichter tegen de kant aan gezet, zodat er bij zijn kant bijna 1 meter over was voor de midden lijn.
Ik besloot iets te zeggen. Zijn raam was open en ik vroeg aan hem ”Je houd zeker niet van fietsers”
Hierop keek hij mij aan en begon me daar toch een partijtje te schelden dat ’t niet mooi meer was. Maar snel door gereden, want je weet maar nooit.
Gaande weg vorderde de klus, tot halverwege de bus omviel. Wat een troep, gelukkig nietdeugen mij, maar wel op de betonnen grond.
Het meeste kon ik wel wegwerken maar moest ook veel terpentine gebruiken. Het geheel zorgvuldig weer schoongemaakt en het gevolg was wel dat ik nog niet gereed ben. Ging pas na tweeën terug, maar daardoor heb ik wel Roti gegeten en een bakje lekker fruit gehad. Dus toch nog niet zo slecht. Hier door morgen maar even terug gaan.

Afspraak stond bij het reisbureau om mijn week vast te leggen. Dus als de donder daar heen want ze sluiten hier allemaal erg vroeg.
Mijn twee dagen naar Galibi, schilpadden die eieren leggen zien en natuurlijk nar France Guyana voor de gevangenis waar de film Papillon is geschoten. 2 Hotel overnachtingen geboekt tussen de aparte reizen in en aan het eind. Een beetje luxe uitgezocht, vond dat dat wel mocht na 6 weken in een klein appartementje en 1 week hangmatten in hutjes.
Beetje bij gekomen onder de fan en naar het havengebied om te eten.

Bij het afrekenen kwam ik tot de ontdekking dat mijn geld nog in mijn andere broek zat.
Daar sta je dus. Gelukkig herkende de man mij en vond het geen probleem om mijn telefoon als borg even achter te laten want zij hij je bent hier toch al vaker geweest dus kom je wel terug.
Als een idioot snel heen en weer gefietst. Moet je eigenlijk niet doen met dit weer, het is tenslotte maar 32 graden, maar schaamde me verrot.

  • 14 Maart 2014 - 07:37

    Marja:

    pffffff zal Henkie de boer niet zijn, zoiets gebeurt echt jou weer he haahahahah

    dus je ziet je kan maar net als hier beter je mond houden,

    het is ook overal hetzelfde

  • 14 Maart 2014 - 20:28

    Annette:

    Hallo ome Henk,

    leuk hoor de schildpadden zien die eieren leggen!
    32 graden, oh oh wat lekker. Ik ben jaloers....zitten wij hier in het typische nederland waar het natuurlijk weer matig weer is.
    Rustig aan en geen ruzie maken met ene surinamers!
    xx annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Nadat mijn dochter het huis was ben ik mijn leifde voor het reizen weer gaan op pakken. Hou van vreemde dingen ontdekken/proeven/doen. Voorkeur gaat uit naar nog net zo toeristische gebieden, on gerepte natuur, waar van er niet zo veel meer zijn

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 25325

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Buitenkansje

01 Maart 2014 - 20 April 2014

Kindertehuis

07 Juni 2012 - 23 Juni 2012

Familie bezoek

09 November 2011 - 14 November 2011

Junel ervaring

25 Oktober 2011 - 09 November 2011

Coca bladeren op groote hoogte

20 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

Zout meren avontuur

06 Oktober 2011 - 20 Oktober 2011

Inca Cultuur

10 September 2011 - 05 Oktober 2011

Galapogos en meer

26 Januari 2010 - 01 Maart 2011

Down under

Landen bezocht: