Het personeel - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu Het personeel - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu

Het personeel

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

18 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Theo,
Tot mijn spijt ben ik nog steeds niet toe gekomen om het contact nummer te bellen dat je opgegeven had.
Hoop dat deze week te doen.

Het feest van de hindoe is de overwinning van de strijd tussen de goede en slechte god, of wel de duivel.
Het gevecht dat ontstond gaf veel bloed en stof en dat zijn de kleuren die gebruikt worden tijdens het feest. Pabh Holi of Phagwa heet het ook wel en de kleur rood symboliseert het bloed dat ontstond tijdens het gevecht en alle ander kleuren die gebruikt worden zijn waarschijnlijk een mode gril en staat leuk.

De derde week dat ik aan de gang mag in de Kennedy stichting. Had ik niet verwacht want ik zou slecht twee weken daar aan de gang gaan, maar Tjitra heeft nog steeds niet gebeld, waardoor ik mogelijk ook morgen daar gewoon aan de gang ben.

Mijn eerste klusje was inkopen doen, want de beheerder was door zijn bed gevallen, althans de zijkant was uit de bevestigingen gekomen, ja wat wil je met plastic bevestigingen.
Hierna armliggers gemonteerd pas geschilderd he, en een compleet prikbord gemaakt wat afgelopen week van de muur was gevallen. Ook alvast, voorde zekerheid, foto’s genomen van personeel en staf.

Er ontbraken enkele mensen voor al de dame in de keuken die mij zeer goed verzorgde met eten en drinken. Probeer haar morgen alsnog op de foto te zetten. De begeleidsters van de grote meisjes wilde niet.

Verder de dag een beetje rond gehangen want het leek wel Nederlands weer. Regenbuien en dan weer even droog en hierna nog meer regen. Moest er toch even tussen uit om boodschappen te doen en te eten.
Ben niet geheel droog over gekomen, maar ja het was wel een verfrissend buitje.
De voorspelling voor van de week zijn regen buien en op donderdag onweer. Kun je je het voorstellen hier in Suriname Paramaribo in het korte droge seizoen?

• 19 Maart 2014 - 11:35

Marja:

ze willen jou daar gewoon niet kwijt henk,

wat leuk zeg die foto,s, staat diegene waarmee jij naar het binneland gaat

er ook bij?

• 20 Maart 2014 - 12:14

Maartje:

hoi henk
    eindelijk een berichtje van ons,zo te lezen heb je het naar je zin daar.
    hier gaat alles goed,we hebben mooi weer een lekker zonnetje
    willeke en maxime waren net even bij ons koffie drinken ,willeke is weer oma geworden
    en kwam de baby showen.
    mick zijn vriendin komt uit suriname,het is een plaatje van een baby.
    groetjes gijs en maartje