Laatste werkdag Kennedy Stichting - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu Laatste werkdag Kennedy Stichting - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu

Laatste werkdag Kennedy Stichting

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

20 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Laatste werkdag Kennedy Stichting

Woensdag zou ik al niet meer gaan werken in de Kennedy stichting, daar Tjitra mij zou komen ophalen om kennis te gaan maken in een ander tehuis. Dus nog even snel er heen gereden om te vertellen dat ik niet meer kon komen.

Bleek er nog een WC deur, O, NEE, dat mag ik niet zeggen, want dan denken ze dat het er een is die buiten staat. Nee een toiletdeur bleek van binnen op slot te zijnen kon niet meer geopend worden aan de buitenkant. Of ik er nog even naar kon kijken.
Tuurlijk, ik had nog wel 1 uurtje, dus even een trap gezocht en gekeken of hij echt op slot gedraaid was aan de binnen kant, wat dus zo was. Daar het plastic aan de buitenkant van het slot al helemaal stuk gedraaid was maar op zoek naar nog een trap, om te voorkomen dat ik mijn benen zou breken bij het neer komen in de toilet, als ik over het muurtje geklommen was. Gelukkig was het geen compleet afgesloten toilet. Nadat ik met hals brekende toeren het toilet had opengedraaid bleef het slot hangen waardoor ik met veel moeite de deur open kreeg. Slot gedemonteerd en opengemaakt, heel voorzichtig want anders springt de veer weg en dan ben je verder van huis. Nog verder zal je vragen? Ja het kan nog verder dan Suriname, bv het zuid puntje van Chili.
Bleek de veer gebroken te zijn en daarom hield die het open draaien tegen. Veer er uit gehaald en tot mijn stomme verbazing werkte het slot dan nog prima. Omdat het prima werkte geheel weer gemonteerd en geprobeerd. Geen enkel beletsel in de werking.

Snel terug om op de afspraak te wachten. Ja echt, het bleek een Surinaamse afspraak te zijn.
Hier moet je, blijkbaar, iedere afspraak bevestigen anders denken ze dat het niet door gaat.
Hierdoor zat ik tot na 12 uur te wachten voor jan met de korte achternaam. Hierna maar een mail gestuurd waar op pas de volgende morgen tegen 7 uur het antwoord kwam. Een Surinaams antwoord, had gebeld maar werd niet opgenomen. Dit terwijl ik de hele dag de telefoon niet uit het oog ben verloren.
Donderdag ochtend, vandaag bijna verslapen. Mijn horloge was stil blijven staan om half 1. Het is dat ik de buurvrouw haar poesjes hoorde roepen, anders was ik nog in bed blijven liggen.

Voordat ik weg ga altijd controleer ik mijn mail. Nu wilde Tjitra om 11 uur afspreken. Heb maar gezegd kan ik niet, moet een klusje afmaken omdat ik gister de hele dag heb gewacht. Doe het maar s ’middags.
Werd het Vrijdag ochtend.

Naar mijn werk gegaan. Het was niet eens druk op de weg en ook lekker weer. Nog geen zonnetje maar wel een stevige wind in de rug. Bij aankomst gelijk maar begonnen met nog 5 stoelen te repareren en schilderen, nu op de boven verdieping waar sommige hulpen slapen. Ben er tot slecht drie toe gekomen. De verf was ondanks dat ik terpentine had toegevoegd nog steeds zo dik als stroop, waardoor als ik het in Nederland had gedaan zou horen wat een kliederraar. Maar goed de beheerder en verzorgsters vonden het er prima uit zien.

Nu echt afscheid genomen en voordat ik weg ging moest ik nog even wachten en bij de directrice langs komen. Zij bedankte mij uitvoering en vond het jammer dat de tijd al weer zo snel voorbij was gegaan. Iedereen vond dat het zeer leuk was om kennis met mij gemaakt te hebben. En als dank kreeg ik een mooi wit T-shirt als aandenken, en zij hoopten dat ik weer snel nog eens langs zou komen. Hierna namen we met een omhelzing afscheid.
Nu was mijn werk hier echt gedaan en ik vond het eigenlijk wel jammer ik had er zeer genoten.

Bij aankomst thuis eerst even gegeten wat de buurvrouw gekookt had, wat erg lekker was. Hierna opknappen en de stad in op zoek naar een horlogemaker voor een batterij. Hier kon ik ook niet zo maar weg lopen want de man wilde van alles weten wat ik hier deed en hoe lang en waar dan en of ik dan een rijke man was om zolang weg te blijven van mijn werk. Na zeker een half uur praten kwam er een klant binnen zodat ik nu zonder gezicht verlies de winkel kon verlaten.

Lekker nog even mij de Mac langs voor een heerlijke milkshake. Dat word thuis afkicken, als je er bijna ieder dag voor komt.

O ja bijna vergeten. Ik heb ook nog een dag tripje geboekt naar de Brownsberg voor zaterdag.

  • 21 Maart 2014 - 07:25

    Daphne:

    wat een chaos, maar ja, dat kan ook bevrijdend zijn...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Nadat mijn dochter het huis was ben ik mijn leifde voor het reizen weer gaan op pakken. Hou van vreemde dingen ontdekken/proeven/doen. Voorkeur gaat uit naar nog net zo toeristische gebieden, on gerepte natuur, waar van er niet zo veel meer zijn

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 25336

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Buitenkansje

01 Maart 2014 - 20 April 2014

Kindertehuis

07 Juni 2012 - 23 Juni 2012

Familie bezoek

09 November 2011 - 14 November 2011

Junel ervaring

25 Oktober 2011 - 09 November 2011

Coca bladeren op groote hoogte

20 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

Zout meren avontuur

06 Oktober 2011 - 20 Oktober 2011

Inca Cultuur

10 September 2011 - 05 Oktober 2011

Galapogos en meer

26 Januari 2010 - 01 Maart 2011

Down under

Landen bezocht: