Start 2e tehuis - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu Start 2e tehuis - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu

Start 2e tehuis

Door: henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

25 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

2e kindertehuis
Sommige konden de blauwe vlinder niet vinden en ik moet toegeven dat het wat moeilijk is te zien, maar hij staat een beetje links onder in de foto en jammer genoeg is de kleur een beetje weggevaagd.

Wekker moeten zetten om op tijd wakker te worden. Was gelukkig niet nodig, wekker van de buren deed mij wakker worden met een harde kukeklekuuuuuuuuuuuuuu. En dat een paar keer. Vlug er uit snel een broodje naar binnen gewerkt en op pad. Eerste deel viel wel mee maar daarna was het een grote door gaande weg met veel verkeer en geen apart fietspad. Oppassen dus vooral als de vrachtauto’s en personenbusjes langsreden. De route beschrijving klopte bijna. Op het eind was het links en recht af en moest net anders om. Maar goed dat ik een goed geheugen had wat dat herkende ik nog wel.

Na de eerst kennismaking met de directrice bleek dat de KLM hier ook ondersteund. Althans Wings of Support, dat is vliegend personeel dat goederen stuurt en af en toe een handje help. Mocht uitgebreid foto’s maken ook al om dan te laten zien wat er met de gelden en middelen gedaan worden.
De eerst opdracht was om de badkamer weer pico bello te maken. Nieuwe douchestang, douche kop, kranen, was tafel , Toiletpot en stortbak, en alle kleine dingen die daar bij horen. Er was een gestort muurtje om de kinderen daar in te houden als er gedouchte werd, en dat moest ook weg. Met een grote pikhouweel aan de slag gegaan, maar dat viel nog niet mee. Voor het eerst van mijn leven kreeg ik een blaar op mijn hand. Maar voordat ik naar huis ging was de douche gereed, muurtje gesloopt en de toiletpot+ stortbak aan gesloten. Morgen als er een wastafel is kan ik de badkamer afmonteren.

Het is nog steeds erg warm in het appartement ondanks de twee ventilatoren. De kunnen de warmte niet weg krijgen. Hier door slaap ik erg slecht. Het komt veelvuldig voor dat ik nog kaart spelletjes zit te spelen zo tegen half twee. Hier door zijn de nachten wel erg kort aan het worden, en kom in niet aan mijn rust toe. Normaal kan ik het wel hebben zo’n 3 a 4 nachten met weinig slaap, waar door de een of andere reden lukt dat hier niet. Blijkbaar heb ik het hier meer nodig dan thuis.

• 25 Maart 2014 - 07:28

Marja:

nou henk dan kan je mooi een krantewijk lopen daar ahahha

jij bent toch wakker, dan ga je met de siësta maar wat slapen

kan je geen ramen tegen mekaar open zetten? onee dan krijg je muggen

• 25 Maart 2014 - 21:18

Theo:

Hoi Henk, werken is meer dan papieren invullen. Je kan er zelfs blaren van krijgen. Moet je dus vaker doen. Al is slopen meestal wel genoegelijk. Vind ik. Mooie omgeving zeker die bomen en bloemen. Dag belooft nog wat in het oerwoud. Veel plezier verder. Het is goed om te weten dat je collega' s ook helpen.
    Theo