Start werk week 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu Start werk week 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu

Start werk week 5

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

02 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Ik zet nog even wat foto's die afgelopen weekend gemaakt op de side.

Start van week 5 in de Hubert stichting.

Vannacht heeft het behoorlijk geregend. Het is al een paar dagen dat er regen valt. Kleine heftige buien en daarna weer zon of bewolkt. Ook staat er sinds een paar dagen erg veel wind, en daar heb ik mee te maken als ik na een dag werken naar huis fiets. Deze staat dan niet in de rug. In de ochtend is er nog geen wind dus heb ik er geen enkel voordeel van. Na praten hier over bleek dat het regenseizoen begonnen is. Nog niet voluit maar toch. Tot nu toe ben ik nog steeds droog over gekomen.

Ging er vanuit dat ik vandaag wel zou gaan tegelen, maar dat viel toch even tegen. Eerst de omlaag gevallen plank weer gemonteerd met ander zwaardere bouten, en dan gelijk maar een gemonteerd in een andere douche ruimte. Wat denk je, de douche ruimte waar ik de gehele week in bezig ben geweest is niet voor de leerlingen maar voor het personeel. Snap nu waarom die spiegel hoger moest. Ook al omdat Bianca even uitlegde waarom. Maar goed hierna was het wachten tot de waterleiding gedaan was. Dat zou Kenneth doen. Omdat ik toch niet wil wachten heb ik gevraagd voor een ander klusje.

Het huis waar de stagiaires in slapen was een douche vloer die opnieuw gedaan moest worden , want er zat een bult in waardoor het water niet goed afliep. HE, He wat lekker was dat daar werken daar zeg. Er was een airco aanwezig die ik gelijk aan gezet heb. Het werd al snel een aangename temperatuur, wat wel nodig was want de tegels en een deel van het beton moest er uit gebikt worden. Nadat dit gereed was is het tijd om naar huis te gaan.

Hier wachten nog twee klussen op mij. De buurvrouw haar laatje en een kastje opnieuw monteren bij de andere.
Onderweg naar huis kwam ik de beheerder nog tegen en we hebben gelijk een afspraak gemaakt voor vanavond om de foto’s op te halen.
Laatje gedaan met spullen van de stichting, sst niet verder vertellen. De kast kon nog niet daar de zoon de boorsleutel niet klaar heeft gelegd. Blijkt die weg te zijn en de zoon gebruikt een hamer en schroevendraaier. Als ik er wat van zeg dat je een boorsleutel kan kopen want zo gaat je boorkop eraan zegt hij als of het de normaalste zaak van de wereld is dan koop ik toch een nieuwe boormachine.

Meteen na het eten naar Hr. Abrahams voor de foto’s. Zijn er mooie en een video filmpje van zo’n zandweg. Morgen mee nemen naar de stichting om aan de twee meisjes te geven. Bij terug komst zat de verhuurster nog lekker in de stoel op het plaatsje en ik had vergeten de ventilator uit te zetten. Dus kreeg ik te horen waarom dat moest. Om brand te voorkomen omdat het allemaal spul uit China was, en geen Hollands spul. Dus gelijk maar verteld van het stopcontact dat uitgebrand was. Bleek dat ze nog wel enkele ander klusjes had en als ik tijd had om er even naar te kijken. Heb niets beloofd, maar kan altijd kijken. In ieder geval monteer ik wel het stopcontact zelf. Was net nieuw door de zoon gekocht en aangesloten.

Na een heerlijke nacht, lag erg vroeg inbed, vol goede moed naar de stichting gereden. Vandaag nat geworden van de korte regen periode.

Aan gekomen bij de stichting was Kenny er nog niet. Ruin 5 kwartier gewacht voordat hij aanwezig was. Onder tussen de memory stick afgegeven aan de twee meiden en verzocht hem morgen weer terug te geven eventueel aangevuld met mogelijke leuke foto’s en waarop de gids stond. Hierna maar een beetje lopen schoonmaken in de badkamer. Eindelijk was Kenny daar en kon ik aan de gang. Tegels meegenomen en cement aangemaakt. De vloer eerst even een beetje geëgaliseerd en de waterleiding in het cement gezet. Na een klein poosje de vloer tegels er in gelegd. Ook nog twee wand tegels gedaan omdat daar vrij veel muur was weggepikt, met het verwijderen van het opstaande muurtje. De rest van de tegels waren alleen maar verwijderd en die moeten met tegellijm gemonteerd worden. Dat is weer een klus voor morgen, want Kenny was na 12.00 nergens meer te bekennen. Op mijn gemak maar gegeten en de krant gelezen en op een stoeltje gezet. Uit eindelijk maar terug gegaan.

Alwaar ik thuis tot de conclusie kwam dat er weer geen internet was. Nadat de huisbaas aankwam het stopcontact verwisseld en de waterkokerstekker er opnieuw aangezet, maar nu met de aarde aangesloten. En nu is het wachten op het internet. Gelukkig het is er weer, anders hadden jullie dit niet kunnen lezen.

  • 02 April 2014 - 04:09

    Marja:

    heb het nog niet gelezen, maar de foto,s zien er mooi uit,

    zo ga nu de krantjes bezorgen

  • 02 April 2014 - 06:55

    Marja:

    gaat lekker vlot met die Kenny zeg poe poe,

    wat n verhaal weer,

    ze zoeken bij de klm n klusjesman dus als je terrug komt

    kan je gelijk aan de bak haha

  • 02 April 2014 - 09:13

    Theo:

    Hoi Henk

    Zo te lezen en zien vermaak je je wel. Mooie omgeving.
    Is de aarde van de wandcontactdoos wel aangesloten dan?
    Na al deze praktijkervaring kan je mooi mij helpen mijn badkamer aan te passen. Mis nog een afvoerputje op de vloer.

    Veel succes met alle werkzaamheden. Valt als vrijwilliger blijkbaar niet mee om aan het werk te blijven.
    Gelukkig kost je niets. Anders moeten we je wegens te lage productiviteit wel afvoeren naar Nederland.

    Hoop dat je de komende tijd nuttiger kan besteden dan wachten.

    Sterkte

    Groeten Theo


  • 02 April 2014 - 09:54

    Marja:

    hahaah zie je henk de klusjes, kunnen

    gewoon in nederland door gaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Nadat mijn dochter het huis was ben ik mijn leifde voor het reizen weer gaan op pakken. Hou van vreemde dingen ontdekken/proeven/doen. Voorkeur gaat uit naar nog net zo toeristische gebieden, on gerepte natuur, waar van er niet zo veel meer zijn

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 25342

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Buitenkansje

01 Maart 2014 - 20 April 2014

Kindertehuis

07 Juni 2012 - 23 Juni 2012

Familie bezoek

09 November 2011 - 14 November 2011

Junel ervaring

25 Oktober 2011 - 09 November 2011

Coca bladeren op groote hoogte

20 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

Zout meren avontuur

06 Oktober 2011 - 20 Oktober 2011

Inca Cultuur

10 September 2011 - 05 Oktober 2011

Galapogos en meer

26 Januari 2010 - 01 Maart 2011

Down under

Landen bezocht: