Opium - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu Opium - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu

Opium

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

24 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Opium hoek
Vandaag word een drukke dag. Gelukkig hebben we de thee proeverij gisteren al gedaan dus dat scheelt al. We gaan naar de golden triangle hoek. Deze hoek is een drie landen punt, en hier komen de landen Thailand, Laos en Birma nu Myanmar bij elkaar, gescheiden door een rivier de Mekong en een kleinere. Dus op weg naar de grens met Myanmar. Hier aangekomen kregen we de tijd tot half twaalf om rond te lopen. De gene die stempels verzameld kon naar de andere kant om het gevoel te krijgen van be there done that en dan een aantal stempels in het paspoort te kopen voor 500 bath. Ben even mee geweest maar ook daar was er niets anders dan een grensstadje waar veel spullen verkocht worden die ook op alle andere marktjes te koop waren. Hierna hebben we een vroege lunch genuttigd aan de rivier die de twee landen scheid. Hierna was het op weg naar het drie landen punt om vandaar uit te zien hoe de rivier liep en de drie landen van elkaar scheidde. Op het hoogste punt hadden we een goed uitzicht. Hierna was het viel een ruïne van een oud klooster naar de slangen trap omlaag naar het opium museum, waar de geschiedenis van het opium verteld word incl. de gevechten tijdens de oorlog in Vietnam. Hierna mochten we een boottochtje maken over de Mekong rivier, die ons uit eindelijk afzette bij Laos waar we even de wal op mochten. Zodoende hebben we vandaag drie landen bezocht. Hier heb ik ook nog enkele dingen kunnen scoren om mee nar huis te nemen. Niet te lang verbleven daar want de weg naar het hotel moest op tijd gebeuren. Daar aan gekomen zouden we een straat optreden gaan zien of de bekende avondmarkt, maar omdat de staat van beleg is afgekondigd moet iedereen om 22.00 binnen zijn. Zie heel veel soldaten op de weg en ook zijn er diverse check point waarbij soldaten in volle bepakking bij staan. Zag zelfs een jeep met een zwaar machinegeweer er op. Vandaag te horen gekregen dat er een staatsgreep heeft plaats gevonden, en dat de militairen de macht hebben over genomen. Dit alles omdat de gele en de rode er niet meer uit kwamen en het land onbestuurbaar werd. Dus als je naar de avond markt wilde gaan moest je om18.00 met de bus snel heen en om 20.30 weer terug naar het hotel. In die tijd moest er ook gegeten worden. Heb dus besloten om in het hotel te blijven en hier een hapje te gaan eten. Hierna met d andere die ook gebleven zijn zitten UNOén (kaartspel) tot het bed tijd was. Morgen zouden we om 6.00 gewekt worden maar dat is 1 uurtje later geworden.

• 25 Mei 2014 - 11:52

Daphne:

jemig! Een coupe!! (geen ijscoupe dit keer,...)

• 25 Mei 2014 - 12:26

Theo:

Hoi Henk

Word je nu voor je plezier nog een tijdje vastgehouden, met recht van rondtrekken?

Krijg je gratis langere vakantie. Lijkt me wel wat voor jou.

Hopelijk verder geen last van deze staatsgreep.

Groeten Theo