Treinreis naar Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu Treinreis naar Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu

Treinreis naar Chiang Mai

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

18 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Treinreis,
Vanmorgen hadden we een privé wekker, onze reisleider komt iedere ochtend ons wekken met een weak up call aan de deur. Vandaag was dit om 7.00 We zouden iets gaan doen om 8.30, maar kwam iets laat mijn bed uit maar toch was ik met het ontbijt mee nog op tijd. We gingen met een boot door de klongs, dit zijn kanalen die de origine huisjes van de Thai met elkaar verbinden. Zo zouden we ook langs de flowermarket komen. En ja wel hoor die hebben we gezien. Ook een kleine krokodil en nog geen 50 meter verder was een Thai aan het zwemmen.

Hierna naar Bath Poh Hier is de grootste liggende Boeddha te zien in het tempel complex. De Thaise gids heeft diverse dingen uitgelegd en daarna gingen we ons eigen gang. Tegen 13.00 ben ik weer terug gegaan naar het hotel om me op te knappen voor het vertrek naar het treinstation. Nu met een toeristen boot die 15 bath kost, maar de vrouw wilde geen kaartje aan mij verkopen want ze liep mij iedere keer voorbij. Het vertrek was gepland om 15.30 en de trein vertrekt om 18.10 Dat hield in dat we 2 uur op het station moesten wachten maar vanwege de protesten kon het wel eens druk zijn op de weg ernaar toe. Verder hebben we geen enkele demonstratie gezien. Het was een lekkere koele wagon en ik heb met een vrouw gezeten. Lekker aan boord gegeten sweet end souwer diner, met soep vooraf en hele pittig vlees wat dus eigen door de rijst had gemoeten. En een schijf ananas toe. Hierna nog gekaart met de twee overburen. Die moesten we even snel leren klaverjassen. Wat ze snel door hadden. Om 10 uur zo het licht uit gaan en even daar voor werden de bedden opgemaakt. Dus naar bed, maar het licht is de gehele nacht aan gebleven. Sliep op het bovenste bed tegen de lampen aan.

Heb weinig geslapen. Tegen 7 uur gewekt om dat we dan zouden arriveren, maar dat was verkeerd het was 1 uur later. Bij aankomst stonden de busjes al te wachten en we waren dan ook snel in het hotel. Hier stond ons ontbijt al op ons te wachten als extraatje en nadat we dit op hadden kregen we de kamers al. De airco deed het alleen als we de sleutelhouder in het contact hadden gestopt dus hebben we de sleutel van de houder gehaald zodat de airco lekker bleef doordraaien. Het eerste wat we gingen doen was een wandeling door de stad om de belangrijkste dingen te weten. Hierna werden we vrijgelaten tot 13.30 want dan zou de fietstocht plaats vinden. Omdat ik de sleutel op zak had was ik al terug om 12 uur en ben heerlijk gaan liggen in het zwembad, tot het tijd was. Snel omgekleed en de fiets passen. Hierna op weg. We zagen natuurlijk weer vele tempels, maar ook een beetje een blik van hoe de Thai leeft. Onder weg kregen we een lekkere versnapering en drinken, terwijl ik zelf voor kleine banaantjes gezorgd had. Tegen half zes waren we terug in het hotel. Opgefriste de avond door gebracht op de zondag markt en langs de weg gegeten. Jammer genoeg is het op een gegeven moment gaan regenen en je zag dat er na een felle bui al kooplui aan het inpakken waren. Het was wel een heel grote zondags markt met veel verschillende dingen. ! bijzonder voorval wil ik jullie niet onthouden, maar vertel nog niet wat het is. Kijk maar naar de foto’s en laat het me weten. Dan zal ik later het antwoord geven.

  • 18 Mei 2014 - 18:22

    Marja:

    wat n leuke huisjes zeg langs de klong.

    at je daar nou n kakkerlak?

  • 18 Mei 2014 - 21:16

    Daphne:

    Weer een mooi nieuw avontuur Henk!!

    Leuk om dingen te zien op je foto's die ik jaaaaaaaaren geleden ook gezien heb: niets veranderd daar :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Nadat mijn dochter het huis was ben ik mijn leifde voor het reizen weer gaan op pakken. Hou van vreemde dingen ontdekken/proeven/doen. Voorkeur gaat uit naar nog net zo toeristische gebieden, on gerepte natuur, waar van er niet zo veel meer zijn

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 25348

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Buitenkansje

01 Maart 2014 - 20 April 2014

Kindertehuis

07 Juni 2012 - 23 Juni 2012

Familie bezoek

09 November 2011 - 14 November 2011

Junel ervaring

25 Oktober 2011 - 09 November 2011

Coca bladeren op groote hoogte

20 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

Zout meren avontuur

06 Oktober 2011 - 20 Oktober 2011

Inca Cultuur

10 September 2011 - 05 Oktober 2011

Galapogos en meer

26 Januari 2010 - 01 Maart 2011

Down under

Landen bezocht: