Overstroming - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu Overstroming - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu

Overstroming

Blijf op de hoogte en volg Henk

05 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Vandaag eerst maar eens op zoek naar een ijzerwinkel. Kan het niet uitstaan dat er totaal geen schroefje aanwezig was, zodat ik ze zelf maar gekocht hebt. Alleen niet iedere winkel heeft ze.
Moest wel drie winkel af voor dat ik kon krijgen wat ik wilde hebben.
Was nog net op tijd op mijn “werk”.
Rustig begonnen met de lade en hierna met de kast. Terwijl ik bezig was kwam de coördinator met een spoed klusje. Er was een leiding spontaan gaan lekken in een klaslokaal, en de loodgieter was al gebeld, omdat we geen gereedschappen hadden. Wel vroeg hij of ik hem zolang dicht kon knijpen.
In de veronderstelling dat de druk er van af was gezet begon ik. Natuurlijk kon dat, maar dat bleek dus ietsjes anders te lopen. Met de waterpomp tang geknepen op de leiding, maar deze was zo rot dat er spontaan een waterstraal ontstond. Dus gauw verder knijpen op de rotte koperen leiding. Mooi niet het werd steeds erger. De coördinator rende weg om de water af te sluiten, terwijl ik zo goed als mogelijk het water probeerde tegen te houden, wat natuurlijk zinloos was.
Goed en wel had ik een heerlijke verkwikkende douche en was drijf nat. Na zeker 5 minuten merkte ik dat de druk minder werd en kon een blank staande lokaal verlaten.
De loodgieter kwam later en was druk doende de muur te slopen om de leiding te kunnen herstellen, wat nog niet zo makkelijk was daar de maten van de leidingen in 50 jaar inmiddels veranderd waren.
Vandaag naar blauw grond gefietst voor de Indische keuken. Heb van de coördinator drie restaurantjes gekregen waar het eten goed tot zeer goed is.
Lekker op de fiets naar blauwgrond, een paar keer gevraagd want het is natuurlijk niet aangegeven.
Toch nog veel te ver gereden, maar uiteindelijk gevonden. Met de restaurants die aanbevolen waren op zak gezocht en 1 van de drie was al open.
Op het tijdstip dat ik aan kwam was er alleen nog soep, de rest duurde nog 1 uur. Rustig gewacht met een frisje op een lekkere stoel op het terras.
Nadat het ruim 5 uur was geweest kwam de kaart en een lekkere bami/nasi kip gerecht uitgezocht, samen met een loempia.
Nauw ik moet zeggen het was geen straf om hierheen te fietsen heerlijk gegeten.
Nog even uitgebuikt, term die gebruikt werd in New Zealand op vakantie, en dan voor het donker weer terug.
Al met al een zeer afwisselende dag.

  • 06 Maart 2014 - 06:57

    Marja:

    ahhahahahaha echt lachen hoor, zo zie je maar ook daar heb je pech met n klusje,

    maar gelukkig is het daar zo warm dat n nat pak niet erg is

    en n uur wachte op je eten is ook geen straf, je heb tijd zat lol

  • 06 Maart 2014 - 11:08

    Bianca:

    Hoi papa,

    Nou dat klinkt allemaal erg leuk! Hier is het eindelijk ook beetje lekker weer. Ik heb gister al op terras gezeten:-) Zijn de kinderen leuk? Vinden ze jou ook wel leuk? Goed dat je wat gereedschap hebt gekocht anders chiet het inderdaad niet op en als er even niks te doen is dan kun je toch lekker rondfietsen daar en genieten van het mooie land!!! XXXX

  • 06 Maart 2014 - 12:26

    Daphne:

    UitbuikerTTT :-)

    Haha wat een ander leven daar he,.... doet me een beetje aan India denken. Ongeregelde chaos maar daardoor niet minder leuk,..

  • 06 Maart 2014 - 19:31

    Theo:

    Henk volgens mij probeer je ons allemaal tot vrijwilliger om te praten met dit voorbeeld. Lekker eten en genieten dus. Ziet er verder goed uit. Dankzij jou wordt het nog beter want het is al schoongespoeld.

    Veel plezier en een goed weekend gewenst Theo

  • 07 Maart 2014 - 07:45

    Marja:

    haha theo zou wel gezellig zijn he

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Nadat mijn dochter het huis was ben ik mijn leifde voor het reizen weer gaan op pakken. Hou van vreemde dingen ontdekken/proeven/doen. Voorkeur gaat uit naar nog net zo toeristische gebieden, on gerepte natuur, waar van er niet zo veel meer zijn

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 25372

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Buitenkansje

01 Maart 2014 - 20 April 2014

Kindertehuis

07 Juni 2012 - 23 Juni 2012

Familie bezoek

09 November 2011 - 14 November 2011

Junel ervaring

25 Oktober 2011 - 09 November 2011

Coca bladeren op groote hoogte

20 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

Zout meren avontuur

06 Oktober 2011 - 20 Oktober 2011

Inca Cultuur

10 September 2011 - 05 Oktober 2011

Galapogos en meer

26 Januari 2010 - 01 Maart 2011

Down under

Landen bezocht: