Werken op je vrij(e)dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu Werken op je vrij(e)dag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu

Werken op je vrij(e)dag

Blijf op de hoogte en volg Henk

07 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Vannacht weer voor het eerst geslapen op mijn nieuwe onder komen.
Dat waar ik sliep was echt te viel om lang te verblijven alles plakte en kleeft van de olie en vuiligheid. Ben blij dat dit geregeld is. Nu een klein appartementje alleen met twee naaste bewoonsters, beide van Surinaamse origine. Gisteravond al gelijk heerlijk gesproken met beide dames en wat blijkt 1 van ze komt uit Haarlem. Wat nog wel even een punt is dat ik het vannacht koud had. Je kan je het niet voorstellen in dit warme land maar het was toch echt zo.
Er moet nl een fan de gehele nacht boven het bed draaien om te voorkomen dat je lek gestoken word door de mosquitoes, want er is geen klamboe hier aanwezig. Verder alles is er compleet ingericht en vooral schoon. Komt waarschijnlijk omdat de verhuurster vele jaren in Nederland gewoond heeft.
Maar goed rustige buurt en nadat ik het gebruikelijke ritueel had gehad op de fiets naar het kindertehuis. Kom ik daar aan en werd ik verwelkomt met de worden “he ben je er nu ook, het is vrijdag je werkt toch maar 4 dagen” Nee hoor in Nederland werk ik ook 5 dagen. Blijkbaar is het de gewoonte dat vrijwilligers slecht 4 dagen aan de gang gaan.
Toch maar aan het werk gegaan en diverse klussen opgeknapt. Op het laatst kwam er nog een klein klusje bij een verstopte gootsteen. Je weet hoe dat gaat sifon los draaien troep er uit en klaar is kees. Jammer dan, er is geen sifon aanwezig op de dubbele wasbak. Alles liep gelijk via de afvoerpijpen de muur in. Toch maar alles losgedraaid om de troep te verwijderen. Met geen mogelijkheid pijp te verwijderen. Bleek dat deze met een of ander siliconen spul was vast gezet, om een gescheurde leiding af te dichten. Toch maar met enige voorzichtigheid het voor elkaar gekregen maar de siliconen spul was wel losgelaten. Dat moet dus aangesmeerd worden. Vonden ze toch niet zo goed idee en maandag gaan we de pijp maar vervangen.
Al met al toch weer lekker geklust en nu genieten van het weekend.

• 07 Maart 2014 - 22:46

Theo:

Hoi Henk goed om te lezen dat je eindelijk op je vrije dag aan het werk kon. Blijkbaar heb je inmiddels wat hulpmiddelen gekregen. Het wordt hier dit weekend wel 15 graden. Kunnen we mooi een beetje met je mee leven. Het bevalt je zo te merken prima. Dat is altijd goed. Groeten uit Uden Theo