Feestdag Pabh Holi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu Feestdag Pabh Holi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu

Feestdag Pabh Holi

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

18 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Maandag je zou verwachten dat er weer gewerkt gaat worden, maar niets is minder waar.

Vandaag is er een Nationale Feestdag van de hindoes genaamd Subh holi. Op deze dag vieren ze de overwinning van het goede op het kwade en dat gaat gepaard met veel kleurstof. Maar nu loop ik op de feiten vooruit.

Omdat ik gister nog al stom bezig was om de zonnebrand te vergeten is mijn dag naar White Beach in het water gevallen. Nood gedwongen uitgesteld om de huid de brood nodige rust te geven. Maar van uitstel komt geen afstel hoor! Dus een beetje rustige dag gehad.

Eerst op mijn gemak voor het appartement gezeten en kletsen met mijn buren. Koffie gedronken in de Waag in de stad. En vanmiddag naar mijn toekomstige hotel gefietst om te vragen of het een probleem is als ik mijn koffer eerder bij hun achter laat dan dat ik er slaap. Op de 12 April is mijn verblijf in het appartement over en dan ga ik meteen door naar Galibi voor twee dagen om de schildpadden hun eieren te zien leggen. Waar moet ik dan met mijn koffer heen? Nu daar in het Hotel dus. Het was geen probleem.

Nu maar wat drinken, maar dat blijkt een probleempje te zijn de bar is dicht en er staat ook niemand achter die hem open wil maken. Dan maar naar een ander toe. Pech hier verkopen ze alleen cola.
Uiteindelijk maar nar McDonalds want daar hebben ze tenminste Fanta met ijs.

Gelijk hierna maar gaan eten, maar voor dat ik aangekomen ben op de plek waar ik dat zou doen, zag en vooral hoorde ik een hels kabaal in de palmentuin, direct achter het presidentiele paleis. Ook hier was een stoet mensen en optreden, net zoals op het onafhankelijkheidplein, i.v.m. de Subh Holi. Ook hier liepen er heel veel gekleurde mensen rond die onder de kleur stof zaten. Eerst even gekeken naar allerlei optredens en uiteindelijk ook daar maar gegeten. Hierna was de pret over en werd het langzaam donker en ging het richting huis. Op de weg hierheen langs Burger King en gestopt voor een ijsje als toetje, mijn eerste want dat kennen ze hier niet zo.

Morgen weer, voor de zoveelste laatste dag, naar de Kennedy stichting om het verslag af te geven en omdat ik nog steeds niets gehoord heb van mijn contact persoon gelijk ook maar aan de slag om de over gebleven klusjes, als die er nog zijn, te doen.

  • 18 Maart 2014 - 00:31

    Marja:

    dus heb jij je arm ontbloot van je lange mouwen,

    zodat ze konde zien dat jij ook mee gedaan heb met het feest

    was dat ijsje net zo lekker als in nederland?

  • 18 Maart 2014 - 19:26

    Theo:

    En waar is nu de gekleurde selfie Henk?
    Bij foto's van een kennis heb ik dit kleurenfestival ook als eens gezien. Nooit geweten wat het was.

    Geniet van je verblijf. Het is hier nog mar 10 grd.

    Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Nadat mijn dochter het huis was ben ik mijn leifde voor het reizen weer gaan op pakken. Hou van vreemde dingen ontdekken/proeven/doen. Voorkeur gaat uit naar nog net zo toeristische gebieden, on gerepte natuur, waar van er niet zo veel meer zijn

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 25368

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Buitenkansje

01 Maart 2014 - 20 April 2014

Kindertehuis

07 Juni 2012 - 23 Juni 2012

Familie bezoek

09 November 2011 - 14 November 2011

Junel ervaring

25 Oktober 2011 - 09 November 2011

Coca bladeren op groote hoogte

20 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

Zout meren avontuur

06 Oktober 2011 - 20 Oktober 2011

Inca Cultuur

10 September 2011 - 05 Oktober 2011

Galapogos en meer

26 Januari 2010 - 01 Maart 2011

Down under

Landen bezocht: