Stank en lekker - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu Stank en lekker - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu

Stank en lekker

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

26 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Zo het is al weer een poos geleden dat ik me gemeld had. Dacht laat maar even want het meeste gaat toch over het zelfde, het werk in het kindertehuis Mr. Huber Stichting.

Ook dit is een stichting die alleen draait op giften en vrijwilligers. Er zijn wel betaalde krachten maar er zijn heel veel vrijwilligers actief en ook uit Nederland. Zodoende waren ze erg blij met de giften die ik mee genomen had uit Nederland.

In het kort komt het hier op neer. Ik heb een complete badkamer gerenoveerd, dat wil zeggen alles wat er in hoort te staan is vernieuw en netjes aangesloten gereed voor gebruik. Terwijl ik de tweede dag nog druk doende was en het toilet nog niet gereed was voor gebruik had een van de kinderen er toch gebruik van gemaakt. Dit merkte ik doordat mijn eten en drinken op de grond er naast stond. Toen ik wat wilde pakken had ik het nog niet door maar rook wel een onaangename stank. Bij verder kijken zag ik daar toch een mooie hoop liggen die niet door getrokken was, omdat het water nog niet aangesloten was, i.v.m. het ontbreken van een mof op de afvoer waardoor er water onder de pot doorkomt. Toch maar even doorgetrokken nadat hij vol was, en daarna altijd afgesloten als ik even weg liep voor spullen te halen.

Kenny de Tech. Man van de Hubertus stichting had Dinsdag de mof gekocht en die moest er op gezet worden tevens de spiegel, placet gemonteerd en onder tussen nog drie toilet deursloten weer in orde gemaakt.

Vandaag bleek dat er toch besloten was om er tegels in te leggen waar het muurtje had gestaan, (zie foto) en daarom moest er verder gehakt en gebikt worden. Maar voordat ik aan de gang kon gaan, stond daar de kokkin voor mijn neus met wat lekkers in haar handen. Lekkere koude vruchtensap en drie stukken gebakken banaan. En die waren lekker zeg.

De hamerslag machine gepakt die opeens niet meer hamerde maar alleen boorde uit elkaar gehaald en gerepareerd. Hierna weer aan de slag. Terwijl ik druk bezig was met bikken kwam er een jongen bij mij kijken. Een van de stagere vroeg of hij in de weg liep, maar op dat moment absoluut niet. Vol interesse naar alles wat ik deed en steeds dingen aan geven, zoals mijn bril en later zelfs de veiligheidsbril. Op een gegeven ogenblik wilde hij zelfs met de boorhamer kloten, maar dat kon ik hem uit zijn hoofd praten. Enkele tellen later, hij had eerder gezien dat ik uit een flesje met sinas dronk, stond hij met dat flesje in zijn handen met de dop er al af. Voordat ik kon reageren zette hij hem aan zijn mond en dronk de rest op. Nu liep hij dus werkelijk in de weg en stuurde hem terug naar waar hij vandaan kwam.

Zodra ik thuis kwam stond mijn verhuurster al te roepen of ik varkensvlees lust. Ja hoor geen probleem alleen voor vis ben ik allergisch. Kwam ze met een bord vol met witte rijst en varkens vlees aan zetten als eten.

Word hier goed verzorgt door de Surinaamse dames.

Voor het weekend gebeld met de Hr. Abraham van de Kennedy stichting, het gaat door op Zaterdag, samen met een Belgisch meisje

  • 27 Maart 2014 - 06:21

    Daphne:

    Handige Harrie

  • 28 Maart 2014 - 08:14

    Theo:

    Hoi Henk

    Zieter goed uit die bananen. Het is dat het wat verder weg is anders kwamen we even proeven. Heb je voor je werknemer al een veiligheidsinstructie, een werkvergunning en een werkinstructie geschreven? Denk dat dat voor KLM personeel wel het minste is naast een risico analyse. (Ofwel alle gekkigheid op een stokje).

    Je wordt in ieder geval goed verzorgd. (Surinaamse dames uit Haarlem?). Je bent er net voor niets.

    Veel plezier in het weekend. Het wordt hier 17 graden, dus hebben wij het ook.

    Groeten Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Nadat mijn dochter het huis was ben ik mijn leifde voor het reizen weer gaan op pakken. Hou van vreemde dingen ontdekken/proeven/doen. Voorkeur gaat uit naar nog net zo toeristische gebieden, on gerepte natuur, waar van er niet zo veel meer zijn

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 25369

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 30 Mei 2014

Buitenkansje

01 Maart 2014 - 20 April 2014

Kindertehuis

07 Juni 2012 - 23 Juni 2012

Familie bezoek

09 November 2011 - 14 November 2011

Junel ervaring

25 Oktober 2011 - 09 November 2011

Coca bladeren op groote hoogte

20 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

Zout meren avontuur

06 Oktober 2011 - 20 Oktober 2011

Inca Cultuur

10 September 2011 - 05 Oktober 2011

Galapogos en meer

26 Januari 2010 - 01 Maart 2011

Down under

Landen bezocht: