Slopen en nog meer slopen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu Slopen en nog meer slopen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Henk Hoogkamer - WaarBenJij.nu

Slopen en nog meer slopen

Door: henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

29 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Vroeger op dan normaal. Was al ruim voor de haan wakker. Op mijn gemak alles gedaan en op weg naar het “WERK”

Aangekomen daar weer verder met de badkamer die al een eind opschiet. Omdat ik gister al zag dat er witte tegels erg beschadigd waren voorgesteld om deze te vervangen. Dus hiermee begonnen. Beitels en hamer en heel voorzichtig tegelt er uit gebikt, zonder de ander te beschadigen. Gaande weg kwam er steeds makkelijk van af, want de muur bleek verzadigd te zijn van het water. Gekeken waar dat vandaan kwam bleek dat de aftapkraan in de muur lekte. Deze eerst opnieuw er op gezet hielp niet. Zodoende vervangen door een stop. Bleef lekken en ik had al gezien dat de draad beschadigd was. Het gevolg van dit alles was dat de stop zo ver naar binnen was gedraaid dat de douch een pisstraaltje water kreeg. Besloten dat dan maar de stopkraan er af te halen en te vervangen door een stukje pijp. Hield wel in dat er 4 tegels nog uitgehakt moesten worden.

Onder tussen had Kenny, de onderhoudsman, de tegels gevonden en op maat gezaagd en op de plank gelegd die ik gister gemonteerd had. Met engelen geduld alle 4 tegels netjes er uit gehaald. Kenny kwam even kijken en leunde op de plank. Had ik gister al gezegd dat die daar niet voor was omdat de bouten te kort waren. Kwam de plank met tegels omlaag. Van de 7 tegels waren er 5 gebroken. Morgen dus nieuwe zagen, maar dat doe ik zelf wel want vond ze eigenlijk iets te klein gezaagd.

Afscheid genomen van Muriel, deSurinaamse dame uit Amsterdam, gaat vandaag terug. Kon gelijk aan de slag in het huisje van haar om een kastje te maken. Morgen met gereedschap, even meenemen, uit het tehuis. De heer Abrahams gebeld voor het uitje van Zaterdag en gelijk Fleur ook maar om af te spreken om morgen avond even bij hem langs te gaan om de afspraken vast te leggen.

Laatste dag van de week. Begonnen met hakwerk. Weer een klein stukje verder open moeten hakken. Dat alles omdat alle koperen waterleidingen zo in de cement gezet zijn. Hierdoor vergaat uit eindelijk de leiding, wat lekkage geeft. Onder wijl kwamen enkele verzorgsters langs met klachten over de spiegel die ik opgehangen had. Deze hing op de hoogte die mij verteld was, maar d3eze dames zijn zo klein. Ze konden niet in de spiegel kijken. 1 alleen haar gezicht en wilde ook tot onder de borst kunnen kijken, weet nog steeds niet waarom, en een ander kon er alleen haar haar in zien. Dat alles omdat er een andere kraanuitlloop was gemonteerd waardoor de placet omhoog moest en dan ook de spiegel. Stilletjes vandaag maar alles snel iets omlaag gebracht zonder dat iemand anders het wist.

Nu nieuwe tegels op maak gezaagd en genummerd, want ik had ze op positie gemeten. Er waren er net genoeg, nu zijn er niet meer. We, Kenny en ik hadden besloten om de waterleiding door te zagen en dan een nieuw stukje er tussen te zetten, maar omdat er te weinig ruimte was iets verder open gehakt, tot aan de t fitting. Nog niet genoeg dus de gehele douche leiding open gehakt zodat deze nu compleet er uit kan. Nog niet door gezaagd, want het is bijna weekend en het huis gaat om half twee dicht. Hier door alles maar opgeruimd en gestopt.

Maandag is er weer een dag en ik hoop dat het dan achter elkaar gereed gemaakt kan worden. Onder wijl ook nog een brief geschreven aan de twee stagiaires die daar verblijven om te ragen of ze al plannen hadden voor de zaterdag. Kunnen ze eventueel ook nog mee. Terwijl op de fiets was belde ze terug zij willen ook graag mee dus de kosten zijn nu gedeeld door 4.

Zo op pad om Fleur op te pikken om naar Hr. Abrahams te gaan.
Gesprek bij de Hr Abrahams gehad. Hij vertelde wat hij zou kunnen doen. Verder vertelde hij weinig om het een verrassing te houden. Wel moesten we voldoende eten en drinken mee nemen, daar er niets te koop is waar we heen gaan. Ook moesten we een grote handdoek mee nemen, badkleding, zonnebrand en een hoofdeksel. Verzamelen om 10 uur, tijd van terugkomst afhankelijk van hoe gezellig het is. Onderweg stop bij een restaurant en supermarkt voor de broodnodige inwendige mens. De kosten van deze trip zijn zeer goedkoop namelijk maximaal 20 euro pp. Een habbekras vergeleken met de commerciele toers.
Er was ook nog een examen daar op het sportveld van een afval cliniek. Volgens Hr. Abrahams zeer succesvol daar er mensen eerst rondliepen met dikke buiken en nu volslank zijn.

Na afloop wezen eten met Fleur, die ook mee gaat. Hierna nog even door de stad gefietst omdat zij alleen maar in de stad komt per taxi en nog weinig tot niets gezien had. Het was een gezellige avond.

• 29 Maart 2014 - 11:03

Marja:

ja ja henk het is me wel weer n klus dus,

maar dat fiks jij wel weer dat het goed komt,

beter was dus geweest om wat langere bouten in te doen voor de plank.

maar ja ze moeten er niet op gaan leunen, daar is het niet voor

hebben ze dan geneens n fiets voor fleur.

• 31 Maart 2014 - 20:13

Bianca:

"Ze konden niet in de spiegel kijken. 1 alleen haar gezicht en wilde ook tot onder de borst kunnen kijken, weet nog steeds niet waarom, en een ander kon er alleen haar haar in zien"

Nou pap ik kan je vertellen waarom. Niet alleen mannen kijken graag naar borsten. Vrouwen ook. En zeker naar die van jezelf! Deze mevrouw wilde haar boobies ook graag zien hahahahahaha.

Klinkt verder allemaal erg leuk! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Heb je verdiend:-)

Kusjes en tot snel! X B.